Nordic walking to aktywność fizyczna, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród osób w każdym wieku. Chodzenie z kijkami to doskonały sposób na relaks, aktywność fizyczną, spędzenie wolnego czasu, ale także na rehabilitację. 

 

Zalety nordic walkingu

Każda aktywność fizyczna jest dobra. Jeżeli jednak masz do wyboru klasyczny spacer lub wyjście z kijkami, warto zdecydować się na tę drugą opcję.

Już 30 minutowy spacer z kijami pozwala na szybsze spalenie kalorii i na osiągnięcie wyższej wydolności tlenowej niż klasyczne chodzenie.

Przy czym obie aktywności wywołują podobne uczucie zmęczenia.

 

Do najważniejszych korzyści wynikających z uprawiania nordic walkingu zaliczamy:

  • uaktywnienie nawet 90% mięśni ciała i poprawa kondycji niemal wszystkich grup mięśni (ręce, plecy, brzuch, biodra, nogi)
  • poprawa wydolności tlenowej i pracy układu sercowo-naczyniowego, co wpływa na lepszą pracę płuc, serca i naczyń krwionośnych (zwiększa pobór tlenu średnio na poziomie od 20 do 58%)
  • brak ograniczeń dot. miejsca i czasu uprawiania sportu. Nie musisz czekać na konkretne warunki atmosferyczne. Nordic walking możesz uprawniać na każdym typie podłoża (chodnik, ścieżka górska, park)
  • pozwala spalić więcej kalorii, niż podczas zwykłego chodzenia (średnio od 20 do 40% więcej)
  • odpowiednio dobrany trening nordic walking zalecony przez fizjoterapeutę może zmniejszyć ból w okolicy szyi, ramion, a także zmniejszyć obciążenie stawów kolanowych
  • poprawa tolerancji glukozy i zmniejszenie zapotrzebowania na insulinę
  • obniża hormon stresu i pozytywnie wpływa na samopoczucie
  • poprawia równowagę organizmu i uczy balansu
  • brak barier wejścia w sport – możesz być amatorem lub profesjonalnym sportowcem. Do rozpoczęcia uprawiania tej dyscypliny potrzebujesz tylko kijków, które możesz kupić w bardzo przystępnej cenie.

 

Nordic walking a kondycja stawów

Wsparcie na kijach to idealne odciążenie stawów. Każdy krok jest amortyzowany i zmniejsza się obciążenie więzadeł stawów stopy. Zmniejsza się także amplituda wstrząsów ciała, co przekłada się na mniejsze ryzyko przeciążenia stawów nóg i kręgosłupa. Wykonanie ruchu w odciążeniu poprawia kondycję ścięgien i mięśni. Najważniejsze zalety nordic walkingu dla stawów:

  • Elongacja kręgosłupa

Nadmierny nacisk na krążki międzykręgowe może powodować ból w dolnym odcinku kręgosłupa. Przy prawidłowej technice wypchnięcia kija dochodzi do elongacji kręgosłupa (kręgosłup wyciąga się), a dzięki temu zmniejsza się nacisk na krążki międzykręgowe.

  • Mniejsze obciążenie stawów kręgosłupa, biodrowych i kolanowych

Chodzenie z kijkami może mieć pozytywne korzyści na kondycję kręgosłupa. Dzięki temu, że w chód zaangażowane są także górne partie mięśni, następuje odciążenie dolnych partii mięśni. Oznacza to, że przy tym samym wysiłku całego organizmu  stawy kolanowe, stawy biodrowe i lędźwiowe kręgosłupa są obciążone w mniejszych stopniu, a dzięki temu wolniej się zużywają.

  • Retrakcja barków

Prawidłowo wykonany ruch ramienia za biodro automatycznie prostuje sylwetkę i sprawia, że barki są ściągane do tyłu. Dzięki temu rozciągają się niewydolne mięśnie pleców i przykurczone mięśnie klatki piersiowej.

 

LubriSyn HA+  made in USA
W trosce o zdrowe stawy postaw na Nordic Walking.

11 listopada 2020

Lubrisyn HA + Polska
MB Pharma Distribution Sp. z o
. o . ul. Nowogrodzka 50/515
00-695 Warsaw

 soon

info@lubrisyn.pl

®  Copyright 2020