Cz. 3 Aktywność fizyczna

 

Aktywne uprawianie sportu to ogromne wsparcie dla stawów i kręgosłupa. Nawet umiarkowana aktywność fizyczna może zwiększyć objętość tkanki chrzęstnej stawów, co bezpośrednio wpływa na większe wydzielanie mazi do jamy stawowej. Dzięki temu stawy stają się sprawniejsze, poprawia się także ich ukrwienie i dotlenienie, co istotnie wpływa na likwidację uszkodzeń stawów. Większa ruchomość stawów lepiej stabilizuje połączenia kostne i zmniejsza odczuwalny ból. Liczne badania pacjentów skarżących się na dolegliwości stawów potwierdzają, iż regularnie podejmowana aktywność fizyczna skraca ataki bólu, które są następstwem stanów zapalnych stawów.

 

Decydując się na podjęcie aktywności fizycznej należy pamiętać o odpowiednim doborze ćwiczeń. Optymalnym rozwiązaniem będą ćwiczenia skoncentrowane na konieczności wykonywania płynnych ruchów. Lekarze szczególnie polecają takie sporty jak:

  • aqua-aerobic,
  • nordic walking,
  • jazda na rowerze,
  • joga,

Niezależnie od tego jaką formę ćwiczeń wybierzemy, należy pamiętać o wykonaniu odpowiedniej rozgrzewki, która będzie składała się z nieobciążających ćwiczeń rozciągających.

 

Osoby cierpiące na przewlekłe dolegliwości stawów, powinny skonsultować zakres wykonywanych ćwiczeń z lekarzem. Niewłaściwy dobór aktywności fizycznej może bardzo niekorzystnie wpłynąć na stan pacjenta, pogłębiając dolegliwość. Optymalnym rozwiązaniem jest wykonywanie ćwiczeń pod nadzorem rehabilitanta, który został wcześniej poinformowany o dolegliwościach stawowych pacjenta.

 

LubriSyn HA+ made in USA
Jak prawidłowo dbać o stawy cz. 3

12 października 2020

Lubrisyn HA + Polska
MB Pharma Distribution Sp. z o
. o . ul. Nowogrodzka 50/515
00-695 Warsaw

 soon

info@lubrisyn.pl

®  Copyright 2020